Min häst den har tre kanter?

Allmänbildningstest i ”Paradise Hotel”:

– Vilket århundrade dog enhörningarna ut på jorden?
– Jag har inte så bra koll på enhörningar…på 1000-talet tror jag…det var i alla fall före dinosaurierna…

Bra där!

Dinosaurierna dog ju mycket riktigt ut 14 oktober 1066. Under slaget vid Hastings närmare bestämt. Det vet ju alla. Normanderna, under ledning av Vilhelm Erövraren, råkade utrota dem samtidigt som de spöade skiten ur den saxiska armén. Det var ju lite otur att kung Harald skulle  ha tagit med precis alla sina dinosaurier ut på slagfältet just den här dagen, men hur skulle han kunna veta hur det skulle sluta? Jag bifogar här en bild på den välkända Bayeuxtapeten där man tydligt ser hur de modiga krigarna kommer ridande på sina dinosaurier. Ja, alltså så där såg dinosaurier ur på medeltida broderade textilier. De hade ju inga mekaniska hjälpmedel då, så det var ett hårt slit att brodera en 70 meter lång tapet för hand. Ett så kallat hästjobb.

Däremot hade silikonslynan fel när det gäller enhörningarna. Så klart är de inte utdöda. Det är bara att montera upp IKEA-garderoben ”Narnia” och knalla igenom den så kommer man direkt ut i en värld med messianska lejon, stjärntydande kentaurer, fauner med halsduk, talande möss och taa-daaa…enhörningar.

Förresten, varför heter det ”enhörning”? En häst har väl inga hörn? Jag blir så jävla upprörd alltså. EnHORNING ska det väl ändå heta?

 

4 reaktioner på ”Min häst den har tre kanter?

    • evilbunny skriver:

      Anna, om du hade orkat läsa hela det långa inlägget så hade du ju kunnat besvara den frågan själv. Min blogg handlar inte om kärleken till hästar, varken detta inlägg eller nåt annat. Men eftersom du bara ville få lite klick till din hästblogg så kanske det inte var så viktigt att skriva en kommentar som egentligen har nåt med min blogg att göra.
      Men du kommer nog inte tillbaks hit och läser det här, du spammar väl ned nån annan stackares blogg just nu.
      Ummm….hej då.

Kommentera

