A Snövit moment

People, jag har lämnat vindsvåningarna bakom mig. Gör det ni också. Jag som skriver om sååå mycket intressanta saker, och allt ni läser är när jag sågar teppanyakihällserotik. Yeah, yeah have it your way.


Dagens grej är annars att jag hade en sorts ”close encounter” med ett vilt djur idag.  Djuret vi kallar ”lilla svarta” i horden av vilda (*grrrr*) kaniner i vår hood kom skuttande fram till mig, nosade på min fot och åt sedan korvbröd direkt ur min hand. Fatta, vilda djur äter ur min hand! Jag är fucking Snövit (och nu menar jag inte huvudrollsinnehaverskan i den italienska vuxenfilmen där de sju dvärgarna…eller förresten…glöm det).

Jag är dock lite orolig för hur kaninerna i Solna ska klara livhanken när kommunens snipers kommer och ska minska populationen. Om man är troskyldig nog att äta ur min hand är man redan snudd på suicidal. Men jag tror att ”lilla svarta” kanske misstog mig för sin kompis/mamma/tvilling/brylling/syssling (förmodligen är alla svarta kaniner inavlade med varann, så gud vet hur de är släkt. Förmodligen på alla sätt samtidigt) ”stora svarta” när jag stod där och glodde på honom/henne/den/det svartklädd från topp till tå.

Men nu skojar jag bort det här, för jag tyckte ändå att det var fantastiskt coolt. Så där tam var knappt ens min tama kanin. Den ville inte kela, inte bli upplyft, inte bli buren, inte leka, inte bli klappad och inte umgås alls. Min tama kanin var helt enkelt gravt asocial. (Inga ”sådan husse sådan hund”- och ”don efter person”-vitsigheter nu tack!). Vildkaninerna i Solna däremot är svårtflirtade som en genomsnittlig dokusåpablondin, dvs inte alls. Eller så var det korvbrödet. Storstadskaniner som bor bredvid en grillkiosk ratar morötter, men käkar korvbröd. Nästa gång ska jag köpa en mosbricka och bjuda hela ”Lilla svartas” familj på middag.

2 reaktioner på ”A Snövit moment

Kommentera

