Nån har fel, på Internet

Det är så jobbigt att det finns så många där ute som har fel. Jag blir så upprörd då. Ska jag behöva förklara för alla vad som är fel hela tiden? Va? Va? Det är ju ett heltidsjobb att läxa upp människor, tala om att saker verkligen inte ligger till på det sätt som de påstår och förklara ett och annat. Herre Gud, jag skulle ju kunna baka cupcakes, klappa en katt eller läsa inredningsreportage om vindsvåningar istället. Men nej, helt plötsligt kommer de där sakerna över mig. DET HÄR ÄR FEL. Nån måste tala om att det här är FEL. Det är lite som ett kall. En slags pockande sjukligt begär. Världen går under och här sitter jag och ser på ”Bonde söker fru”. Nånting måste man ju göra. Nu när man redan har skänkt pengar till ”Läkare utan gränser”, använt tandtråd och tryckt sig musarmslam på ”gilla” på Facebook.

Jag drar mitt strå till stacken. Jag säger att det är FEL. Och det tar aldrig slut. Det som är dumt och fel, eller i alla fall lite annoying.

Naturligtvis bryr sig ingen om rätt eller fel. Alla är värdenihilister och LaVeyister. Men bara så ni vet tycker jag att det är fel.

Hela tiden denna avgrundsdjupa sugande känsla. Nån har fel. Just nu. På Internet.

4 reaktioner på ”Nån har fel, på Internet

Kommentera

