Nästan som Shakespeare

Efter en smekmånad nedkrympt till en dag är things back to normal. Maken gick till jobbet, och frun gick också till jobbet – fast bara för att prata med chefen och luncha med kollegorna. Mycket trevligt. Än en gång fick man prata om gifteriet, visa ringen och prata om sitt nya efternamn. Dessutom fick jag en present till av kollegorna. Lyxigt!

Ska jag vara helt ärlig så hade jag faktiskt satt en peng på att NÅN i bekantskapskretsen förr eller senare skulle förära mig just en sån gåva. Många har påpekat att de grejer som Kosta Bodas formgivare Ludvig Löfgren gör borde vara i min smak, så jag har lite väntat på att nån skulle ta detta lite längre. Kollegorna blev först ut där. Jag fick den mest smakfulla (allt är ju relativt, men enligt mig då) av hans alster – ljuslyktan ”Skull”  ur serien ”Still life” (de var helt rätt ute, köpte en mindre och silvrig billighetsvariant av döskalleljuslykta på Åhléns för nån vecka sen). Jag tycker att hans andra grejer är coola också. Men de kräver sin omgivning, en sparsmakad inredning där de får stå ut ordentligt. Ja, de som varit hemma hos oss vet ju att maken och jag tycker om såna prylar. Som står ut. Vilket gör att det enda som verkligen skulle stå ut är ju en helvit vägg, eller en tom yta.

PS. Jag hatar däremot Ulrica Hydman-Vallien. Eller förlåt, hon är säkert great. Men jag är verkligen inte svag för hennes design. Skulle nån komma med ett glasfat med en naivistiskt målad tulpan på till mig skulle jag säga ”Åh, har din 3-åring pysslat på dagis? Fint!” utan att blinka. Och jag dissar inte de som har hela tulpanservisen och vinglas med ansikten på hemma. Eller jo, det gör jag. Men bara lite. Jag tycker att man ska stå för sånt man tycker är fint, även om ingen annan tycker det. Men just Hydman-Vallien verkar ju vara oerhört folkkär så där slipper man vara ensam om sin (tveksamma) smak.

Nu Ludvig-grejer:

Ljuslykta ”Skull” ur serien ”Still life”
Gorilla ”Gabba Gabba Hey” ur serien ”My Wide life”
Hjärta ur serien ”Old School”
Skål ur serien ”Tattoo”
Ljuslykta ur serien ”Space”
”Skull”, färgen Absinth, ur serien ”Still life”
Vas ur serien ”Old School”

En reaktion på ”Nästan som Shakespeare

  1. jättesnygga grejer! o grattis till den efterlängtade döskallepresenten :)
    Dom skulle nog se lite malplacerade ut här, men jag kan ändå tycka om dom.. hos er blir det grejt!

Kommentera

