Bridezilla report 25

Idag fick jag min klänning. Kände mig precis som Askungen när mössen och fåglarna hade sytt klart hennes blåsa inför balen på slottet. Öhh..öhh, ha den äran, sa sambon när han kom hem med den. Ja, precis så var det. Den är kanske trist…och…tråkig…och trist….eller kanske alldeles, alldeles svart…och underbar.

Min tidigare tveksamhet gick faktiskt över när jag fick se den klar och provade den hemma. Den är piffig och so me. Exakt som jag tänkt mig den. Plus att den i slutändan inte alls blev så dyr som beräknat. Ännu bättre. Och jag kommer helt klart att kunna ha den som partyklänning vid andra tillfällen, så det är väl investerade pengar. Vill nån som bor i Stockholm ha tips på en bra sömmerska som syr festklänningar så är det bara att hojta så förmedlar jag gärna kontaktuppgifter. Kan starkt rekommendera henne. Trevlig, duktig och snabb. Toppen. Får tacka Sifferflickan på jobbet nästa gång jag träffar henne. Det var hennes tips jag gick på.

Nu är det bara en dryg vecka kvar till touchdown. Och jag är ganska lugn. Tror jag. Jag har i alla fall ansträngt mig för att inte ha en massa saker att fixa de sista dagarna. Kommer säkert att bli nervös typ dagen innan och stressa upp mig nåt enormt, men just nu – orka. Nu är jag mest sugen på att få ha den fina ringen på mig och få outa det däringa efternamnet som jag nu tjatat om i hundra år.

Kommentera

