Bridezilla report 22

Klänning
Nu är klänningen provad första gången. Ja vad ska man säga. Jag förvandlades inte till en slank prinsessa bara jag kom i den svarta sidenklänningen. Nej, jag såg ut som mig själv mest. Fast lite sämre, eftersom jag hade en skitkass dag igår och mest kände mig som om jag skulle kaskadkräkas hela tiden och fick stanna i varje gathörn och hämta andan på vägen dit. Men det blir nog bra. Den är väldigt enkel. Som ett lyxnattlinne typ. Jag tvingade henne att göra den mycket kortare. Benen ni vet. Jag har nån gång fått komplimanger för mina ben, så jag biter mig fast vid denna enda ynnest och envisas med att ha kjolar och klänningar som slutar över knäna. Resten vet jag inte. Jag får komma på vad jag egentligen ska ha på mig till när klänningen är klar. Nån gång nästa vecka kanske. Funderar på att skoja till det med lila strumpor. Det är inget fel på en Pippi Långstrump-look. Eller…det beror ju på förstås. Om man gifter sig med Emil i Lönneberga eller Karlsson på taket.

Annars är det inte så mycket nytt på denna front.

  • Har blingat placeringskorten med lite lila glitterblommor. Surprise, vem såg nåt sånt komma? Eftersom min högra hand är sporadiskt fungerande igen så fick karln sitta och dutta med klister och små, små blommor. Det klarade han förstås galant. Det är bra gry i den karln. Man kan ha honom till allt möjligt faktiskt! Som sin högra hand till exempel.
  • Macarons äntligen beställda. Efter mycket om och men. Det blev tre sorter  – skogsbär (lila), pistage (gröna) och hallon (rosa). Jag tänker äta upp nästan alla på egen hand. Tur att klänningen är rätt vid. Ja, så jag kan gömma dem i vecken och spara tills bröllopsnatten alltså.
  • Har haft bröllopsvittnena över på middag för att upplysa dem om deras viktiga uppgifter. Det var ju lite oklart innan vad ett bröllopsvittne egentligen gör. Men vigselförrättaren berättade – de ska legitimera sig för vigselförrättaren och sedan bevittna det hela och skriva på ett papper om att de sett att vi blivit redigt gifta.
    Sen får de demokratiskt dela på uppgiften att hålla i ringarna och att hålla brudbuketten, men det är så att säga extra features som vi brist på tärnor och bestmans och allt vad det heter ålagt dem. Bröllopsvittnena verkade ta dessa ansvarsfulla uppgifter med ro. Fördelen med att vara klen är att folk är väldigt förstående till att man vill att de kommer hem till en, handlar med sig snacks och drinkvirke, hjälper till att laga mat och går hem innan klockan tolv när värdinnan ligger utslagen i soffan med sina iskuddar och smuttar på Bailey’s medan de andra är inne på drink nummer fem eller öl nummer åtta eller en tjugofemte slurk Baja Päron (don’t ask). Men det var trevligt med lite stillsamt lördagsparty. Tror inte vi haft folk hemma på tillställning nån gång i år. Förut hade vi ju fest eller middag hyfsat ofta, men nu är det inte riktigt möjligt. Det här var nästan lite väl tufft för mig, trots minimalt med insats och två gäster.  Är inte in my prime just nu, om man säger så. Men man saknar ju ibland ostbågar, kriget om spotifys playlists, opassande samtalsämnen och goda drinkar.
  • Idag ska jag till Body Shop och bli lite sminkad. Det blir säkert ungefär samma upplevelse som vid klänningsprovningen. Jag kommer att bli missnöjd för att personen i fråga inte kan trolla. Men vem vet, kanske det är nån sminkdonna med magiska fingrar som kan få mig att se ung och fräsch ut. Just nu skulle det krävas ett under för att få mig att se ut ens som mig själv faktiskt.
  • Karln ska också klippa sig lite idag. Jag hoppas innerligt att han inte får för sig att göra nåt drastiskt. Hans korkskruvslockar är ju oersättliga. Nu sen jag kommit över att han både har längre och finare hår än mig oroar jag mig mer för att han ska göra nåt drastiskt frisyrmisstag än att jag själv ska göra det.
Kommentera

