Att stå emot

I morgon är det kundklubbsdag på Body Shop. 20 procents rabatt på valfri vara, och en body lotion om man handlar för 400 pix.  Förr hade jag tagit detta tillfälle i akt att skynda till närmaste butik och shoppa loss. Nu leker jag med tanken att inte ens gå dit.

Nu var jag ju där både i förrgår och en gång i förra veckan, så kanske verkar min motståndskraft lite väl genomskinlig? Ungefär som den där Vitamin C Skin Boost-krämen jag fick med mig ett prov förra gången. Den var  ju rätt nice faktiskt. Och dyr. Tjugo procent på den kanske…
Som sagt, jag är en person med mycket stark karaktär. Den är bara väldigt snabbt övergående.

Förresten så är inte Body Shop bara nåt för krämtokiga flickebarn som mig, utan även riktiga macho-män handlar där. En ung man kom in och handlade manly hudvårdsprodukter och body butter när jag var där sist. För tjejen i kassan berättade han att han skulle åka till Afrika och jobba i nåt krigsområde några månader, och behövde ”bunkra upp”. En man som ska ut i krig och ändå tänker på att hans hy behöver lite face wash och face protector det är grejer det. G.I Joe smörjer säkert  in sig med Shea Body Butter varje dag.

Kommentera

