Lukta gott?

Bloggomania. Förlåt. Men man måste ju skriva när man orkar.

Nu måste jag skriva om nylanserade Thierry Mugler-parfymen ”Womanity” också. Jag har inte sniffat på den, men flaskan är ju oemotståndlig med sina tydliga H.R Giger-vibbar och doftnoterna låter ju mycket spektakulära – fikonmjölk, belugakaviar och löv/trä från fikonträd. Jag kan inte mycket om parfymer, men det låter ju rätt…crazy. Lite som att påstå att ett gott vin kan smaka löddrig häst och hö. Bara flaskan är värd den femhundring parfymen kostar, men det kan ju sluta just där, med en snygg flaska. För så blev det vid min förra Thierry Mugler-parfymshopping. Flaskan till ”Alien” är bland de snyggaste parfymbehållare jag sett, men själva parfymen har jag haft på mig endast två gånger. Flaskan står där och ser cool ut, med innehållet är nästan orört. Doften är som en ångande fransk bordell, en knarkad ormtjusare och ett tjog utomjordiska cancan-dansöser tillsammans. Inte särskilt diskret. Inte för att jag är det heller. Men den parfymen knockade mig totalt (och inte på nåt bra sätt). Jag fick baksmällesymptom efter att ha burit den en kvart.

Ännu ett plus är att ”Womanity”- flaskan är miljövänligt påfyllningsbar. Mycket bra idé! Känns alltid som ett helgerån att kasta en fin designad parfymflaska när de dyra dropparna tagit slut. Hoppas fler följer Muglers exempel i detta.

Kommentera

