Bridezilla report 13

Idag hämtade vi ut ringarna. Och de passade! Och var fina! Jag hade dock tänkt att de liksom skulle vara tyngre och mer massiva, men titan är ju väldigt lätt. Ångrade nästan att jag inte valde mer bling på, för jag tyckte den var nästan lite väl diskret med bara en sten (men traditionen bjuder väl att man får fler stenar när man varit gifta några år?), och jag hade kunnat tänka mig en ännu bredare variant. Min är 6 mm och sambons 8 mm, men det var ju liksom tanken, att hans skulle vara lite mer manly. Gravyren på kanten var helt klart en cool feature, och efter allt funderande över vilken klyschig och romantisk text vi skulle ha kom vi ju på nåt som jag tycker var smart. Så alla latinska sentenser, nördcitat och orden ”hona” och ”hane” på klingon fick stryka på foten. Man kan faktiskt inte vara hur nördig som helst. Eller jo, det kan man förstås…det tyder ju det vi valde helt uppenbart på.

Om jag ska vara lite efterklok så kanske det var lite väl chansartat att inte ha provat ut eller sett ringarna live först. Det är ju nackdelen med att beställa saker på nätet.
Fast det hade ju gått bra att prova till exempel bredden och kolla hur det såg ut med olika antal stenar hos nån helt vanlig juvelerare först…till och med Guldfynd har ju titanringar i sitt sortiment (fast oftast med guldinlägg). Tänkte inte på det. Vi kollade lite mot förlovningsringarna och mätte. Så det är mitt tips om nån annan funderar på samma manöver – kika på och prova liknande ringar live!  Men jag är nöjd. Känns väldigt mycket som vår stil och den är ganska lik min förlovningsring i stilen, så jag gissar att ringarna hade sett nästan exakt likadana ut även om vi provat innan. I övrigt har jag bara gott att säga om titanringar.com. Service, leveranstid och utförande var precis enligt förväntan.

Vi slet upp paketet direkt när vi hämtat ut dem (man ville ju veta att man inte betalat alla tusenlappar för en näve grus eller nåt) och satte oss på en bänk utanför och provade. Kändes kanske inte som den mest romantiska saken att göra, ringprovning vid utgången närmast Systembolaget i Solna C en fredageftermiddag, men vem kan hålla sig i ett sånt läge?

Roligast var att sambon tyckte att de var ”så  dyra”, men när vi gick in på Guldfynd efteråt och jag visade vad ett par genomsnittliga släta och mediokra (alltså, utan stenar och extrabling) guldringar kostar så insåg han att våra ligger i rena budgetklassen. Titan och silver är ju inte de dyraste materialen. Ibland är det tur att det man tycker är snyggast inte är det flashigaste. Neat, då kan man lägga mer pengar på annat.

(Min ring ser inte exakt ut som den på bilden, men på ett ungefär).

4 reaktioner på ”Bridezilla report 13

  1. Grymt tjusig – och ja, den känns very you också!

    Det där med at ”få” fler diamanter när man varit gifta några år hade jag aldrig hört talas om förut – dessutom tror jag inte att det skulle funka i det här huset – så jag snodde åt mig så mycket bling jag kunde redan från början… ;-)

    (Fast förutom det är det ju också den mediokra modellen… ;-D )

    • När det är med bling är det ju inte mediokert. ;-P Jag är nog rätt ensam om att tycka att slätt guld är mediokert. Hehe…Egentligen skulle jag gilla en vigselring med nåt slags episkt slag med drakar som sprutar eld ingraverat, eller en rymdstrid, så ordet mediokert kanske allt mer synes som en synonym för ”stilren och måttfull”? ;-)

    • Haha, jag menade nog ”medioker” mer som ”utan diamanter, bling och extrafinesser”. Men du kan ju tänka att din ring garanterat är mer dyr och exklusiv än min. :-) Dessutom tål jag inte guldsmycken (rent fysiskt alltså, får nån reaktion på det) och vitguld var för dyrt för vår budget. Titan är bra, det gör de höftleder och rymdskepp av så det passar oss. ;-)

Kommentera

