Vilse i pannkakan

Jag börjar bli bloggslö. Eller börjar och börjar. Saker är inte så kul just nu bara. Önskar att saker kunde förändras, men det verkar inte nån ljusning inom synhåll. Ork, tålamod och själv-peppande om att ”det snart blir bättre” är på upphällningen. Varenda jävla vecka är full med läkarbesök och skit. Av planer på saker som ska göras, både nytta och nöje, blir det just inget. Jag vill ha mitt liv tillbaks. Eller nåt som påminner om ett.

I brist på liv, ork och engagemang som inkluderar att gå utanför dörren kan man alltid baka en kaka. Till exemopel Nigellas superdupernyttiga cheesecake med Maryland cookies-botten och lime. Och så lite bär på det, annars såg den ju ut som en ledsen ungspannkaka. Lite meck var det ju att laga den, men den blev riktigt god. Förmodligen för att sambon rattade alla riskabla moment. Jag gjorde smet och dekorerade. Nästa gång vill jag ha en tjockare chokladbotten och kanske lite mindre lime i smeten. Eller så bakar jag bara en helt annan kaka. Receptet och instruktionerna finns på recept.nu.

Kommentera

