Bridezilla report 8

Det har hänt att jag haft mina pengar i bh:n när jag varit på krogen och inte haft fickor på kläderna. Nu har jag löst samma problem för giftasdagen. Man sätter helt enkelt sedlarna i strumpebandet. Jag har ännu inte tänkt ut nåt sätt att förvara växelmynt, men jag kommer säkert på det också.  Kanske i skorna? På tal om det så är det dags att förutom att låta bli att kliva på A-brunnar, krossa speglar, gå under stegar och titta i kors när vinden vänder och tuppen gal även planera för ”something old, something new, something borrowed, something blue and a sixpence in your shoe” i brudklädseln. Annars blir det ju evig olycka. Minst.
Det där med nytt lär inte vara nåt problem, och på insidan av strumpebandet sitter en liten blå rosett fiffigt nog, och om jag köper nåt på avbetalning har jag fixat ”lånat” också, och jag kan säkert rota fram några gamla urtvättade trosor att ha på mig. Och sixpence borde ju kunna rationaliseras bort genom att ha Visa-kortet i skon.

Nej, jag tror jag skiter i skrocket faktiskt. Men om det regnar grodor från himlen så är det helt klart ett tecken på att allt kommer att gå åt helvete.

Kommentera

