Upplänkat

Har äntligen kommit mig för att lägga till lite länkar till andra bloggar i högerkanten. Orkade inte lägga in alla från min reader, utan bara en liten del. Men det kommer flera. Kommer nog framför allt att satsa på att lägga upp såna som bloggar under eget namn och om lite av varje, blir för nördigt att lägga upp ämnesbloggar om smink, inredning, film och annat som jag intresserar mig för känner jag. Kanske gör särskilda blogginlägg med tips istället.

Är lite avis på den där funktionen som Blogger har att när man lägger in blogglänkar så syns inte bara adressen utan också länk till senaste postningen i den bloggen. Mycket fiffigt tycker jag, men det finns väl plus och minus i alla bloggverktyg, och vill man ha saker exakt som man själv vill ha det får man helt enkelt koda själv. Jag är för okunnig och för lat för att lära mig. Så det här får duga.

Tar tacksamt emot bloggtips (trots en diger lista i min reader) på roliga, intressanta och läsvärda bloggar.

5 reaktioner på ”Upplänkat

  1. Hella skriver:

    Det här är en blogg som kanske kan intressera om du inte redan läst!? deepedition.com en gammal nätbekant till mej :)

    • Roligt! Han och jag läste faktiskt på samma teologikurs tillsammans i Uppsala för väldans länge sen. Och kollegan Jenny (som kommenterade här nedan) bjöd in honom till vårt jobb för att föreläsa om sociala medier förra året. Men hade missat att han bloggar. Ska ta en titt på den. Tack för tips!

  2. Jag gillar den där senaste-inlägg-grejen också, och den finns som plugin till WP (om man kör egen-hostat, eller om man pröjsat nån upgrade till wordpress.com som du kör… Fast jag har dålig koll på hur det funkar) – men den strular och ser ut som hej kom och hjälp och jag ids inte befatta mig med att lära mig fixa till den. Inte just nu iaf. Till hösten, kanske. Eller så får det vara…

    :-)

Kommentera

