Diplomatisk

Igår skrev jag om det brottsliga i att vara tråkig. Jag vill poängtera att det förstås först och främst gäller de som försörjer sig inom underhållningsbranschen. Om man förväntar sig att folk ska betala för det man presterar och levererar så är det liksom underförstått att det ingår i dealen att det inte får vara för tråkigt och oengagerat. Att jag skriver en tråkig och oengagerad blogg är alltså en helt annan sak. Dels för att jag inte får betalt, men också för att andra regler gäller för mig rent generellt. Så är det nämligen. Jag kan dissa och ha synpunkter på hur andra är, vad de gör och vad de känner. Men om jag gör samma sak är det ok – eftersom jag är jag. Jag har säkert helt enkelt bara en bra anledning att vara en idiot, korkad eller tråkig. Fint, nu har vi rett ut det. Jag är oantastlig. Det är lite som sån där diplomatimmunitet. Jag kan felparkerar lite hur som helst i universum utan att få böter.

Kommentera

