Det nya svart(vitt)

Eftersom man så ofta överöses av dålig och ful reklam med liten eller ingen tanke bakom blir man väldigt överraskad när någon gör nåt som är smart, har en undermening eller helt enkelt bara är väldigt underhållande eller överraskande.

Japanska företaget Eizo, som tillverkar sjukvårdsutrustning för röntgen, har med tyska reklambyrån Butters hjälp gjort en pin up-kalender till sina kunder. Inte så fräscht koncept på 2000-talet tänker man. Men här får man verkligen ”se allt”.  Man kan förstås tycka att det är sexistiskt ändå, för det är ju typiska pin up-poser, men samtidigt är det humor på hög nivå. Och en lite tankeställare om skönhet och dess förgänglighet.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s