Goda råd är gratis

Till dig som sökte på ”är man normal om man använder gummistövlar på sig” och kom till min blogg vill jag säga förlåt. Du behövde uppenbarligen nån typ av råd och det är ju inte ofta man får i min blogg. Särskilt inte när det gäller gummistövlar.

Nu när jag ändå är på ämnet här vill jag passa på att påpeka att man kan förfina sin sökning. I ditt fall vore det lämpligt att avsluta sökfrasen med ”när man…” eller ”när det…” och sen lägga till den situation man själv befinner sig i (eller har våta…höhö…fantasier om att befinna sig i). Men jag ska, trots bristande informationsunderlag om just ditt problem, dela med mig av min oändliga levnadsvisdom. Jag vill också påpeka att ”på sig” tycks vara en lite överflödig information. Eller vad vet jag…

”Är man normal om man använder gummistövlar på sig…när det regnar?”

  • Ja, om man är under 5 år och en vuxen tvingar en.
  • Ja, om man har pastellfärgade blommiga gummistövlar och är Leila på landet.
  • Ja, om man är en sån som tycker att det är viktigt att inte bli blöt om fötterna.

”Är man normal om man använder gummistövlar på sig…när det inte regnar?”

  • Ja, om man är bonde. Särskilt om man är i lagårn.
  • Ja, om man är 3 år och väldigt envis och vill ha gummistövlar, prinsessklänning och cykelhjälm på sig dygnet runt oavsett vad ens föräldrar försöker tuta i en är normal och funktionell klädsel.
  • Ja, om man är modell för Tretorn.
  • Ja, om man är på festival. Det går bra att ha my little pony-hår, genomskinlig plastsäck och gaffatejp till det utan att vara det minsta kontroversiellt klädd.
  • Ja, om man har en väldigt, väldigt udda och osexig fetish (se nästa rubrik)

”Är man normal om man använder gummistövlar på sig…när man har sex?”

  • Nej, men det gör ju inget. Vem vill vara normal anyway?
  • Normal är ett så starkt värdeladdat ord. Låt oss inte använda det mer än i yttersta nödfall, ok?
  • Naturligtvis, men bara om du gör det på en lerigt underlag och vill vara säker på att kunna ta spjärn ordentligt.
  • Du är vuxen, du bestämmer själv. Du kan äta glass till middag varje dag, vara uppe till efter midnatt och ha gummistövlar på dig närhelst du vill.
  • Nej, det är inte normalt. Det är faktiskt helt crazy. Fråga Magdalena Ribbing. Jag är säker på att hon håller med om att det bryter mot alla tänkbara etikettsregler. Man får inte ha bara axlar i kyrkan och inte mössa på sig inomhus heller.

Nej, ni behöver inte tacka mig. Jag är generös person. Jag hjälper så gärna till när jag kan.

Kommentera

