En varm hälsning

Kan inte låta bli att tycka att stor humor ryms i de små sakerna.

Fick en avi om jag hade ett paket att hämta på posten. Avsändare okänd. Min nyfikenhet fick mig att lämna den svala lägenheten där fläktar, korsdrag, persienner och kylda drycker håller min värmekänsliga lekamen i hygglig trygghet dagar som denna då soldyrkare skuttar runt i gasset obrydda om mitt lidande. Förbannade värmen hela vägen bort till centrum och hem igen medan jag släpade på ett stort & otympligt (men turligt nog lätt) paket under armen. Kom hem, pustade ut, öppnade det och hittade en present från mamma. På ett bifogat kort en liten hälsning ”för att hålla dig varm när du fryser” och så en söt fleece-pläd med igelkottar på. Minen i mitt ansikte måste ha varit…minnesvärd.

Jag tror sällan jag har fått en så otajmad present. Som ett par skridskor på midsommarafton. Men det var ändå ganska…ehh…underhållande att stå där alldeles genomsvettig och längta efter ett badkar fyllt med is, och få en filt. Tanken var garanterat god, men tidpunkten något överraskande. Presenten kommer garanterat till användning nån gång. Men troligen inte under juli månad.

(Igelkottar är Gotlands landskapsdjur och jag har temuggar med samma mönster, som jag är mycket förtjust i. Så det fanns en tanke bakom det hela…tror jag. Om man råkar vara en anhängare av igelkottar, Gotland eller sugen på varmt te och värmande filt så här mitt i sommaren så kan man shoppa dessa saker även på fastlandet, på INTERNET – Gotlandsshopen.se. Eller så kanske man bara  är sugen på tovade prydnadsfår och strumpor med ringmuren broderat).

Kommentera

