Ett anfall av okaraktäristisk karaktär

Body Shop har inlett sin sommar-rea. Är man med i deras klubb blev man dessutom inbjuden att komma innan butiken öppnat för att kunna handla före alla andra. Det var i torsdags morse. Jag traskade dit och gick håglöst omkring och tittade på duschkrämer jag inte gillar och body butters jag redan har och försökte övertala mig själv att handla nåt, eftersom det var billigare än vanligt. Men inspirationen uteblev. Jag fann mig själv tänka ”Jag behöver nog inget”. Och gick ut ur affären tomhänt. What’s up with that? Väldigt scary.

Jag tror det är tre saker som har haft ett dämpande inflytande på mitt Body Shop-shoppande. Det första var att handla på Body Shop i Tyskland och se hur otroligt mycket billigare allt var där. Provocerande. Var tvungen att handla en massa. Bara för sakens skull.

Det andra var att jag insåg att om man loggar in på sin egen medlemssida på Body Shops hemsida så kan man få upp en sida med allt man handlat och för vilka summor. Det gjorde mig lite svettig. Jag har spenderat mycket, mycket, mycket pengar där de senaste två åren.

Det tredje är att mitt luktsinne är hyperkänsligt så jag klarar knappt av att ha nåt body butter på mig som har nån uttalad doft, då känns det som om jag ska kräkas. Lite synd då man har typ 10 olika sorter i badrumsskåpet.

Förresten så kom ju den där jämrans White Musk Breeze i butik till sist. Men det var ett tag sen nu. Typ i början på maj. Jag köpte den förstås och den luktar somrigt gott. Och hade slutat vara hemlig.

Body Shop-favoriter just nu:
White Musk Breeze Cooling Chiffon Body Mist
Spa Wisdom Japan Yuzu & Rice Body Milk
Almond Oil-handkräm
Vitamin E-handkräm
Vitamin E Body Butter
Vitamin E Gentle Facial Cleansing Wipes
Mini Brush-kitet med make up-penslar

En reaktion på ”Ett anfall av okaraktäristisk karaktär

  1. Aha – billigare i Dåjtsland? Jag tänker på dig varje gång jag går förbi närmaste butiken (en kvarts promenad härifrån eller så) – men jag har aldrig varit därinne… Läge att ändra på det tror jag. Buttret (!) jag fick av dig förra sommaren var gulders som after-sun, och det börjar ju bli dags igen!

Kommentera

