När man knackar på fel dörr


Jisses så många besvikna människor som hamnar på min blogg. De letar efter Anders Fernettes ät- & sovklocka, snaskiga Flashbackinlägg, recept på macarons och nu kommer det förmodligen att trilla in folk som på allvar gillar fotboll också. Det är bara en tidsfråga innan illitterata (varför stavar jag alltid fel på det ordet? Det är ju som nåt slags dubbelironi) haters låter sin besvikelse över att de googlat bort fem sekunder av sitt liv på mig (jag borde döpa om bloggen till ”Fem sekunder du aldrig får tillbaks”) leder till nån typ av attack.

Det är ju sorgligt. Ni kommer inte att hitta det ni söker här. Seek life elsewhere. Det är som människor som försöker hitta sitt livs kärlek fem i stängning på krogen. Fel person på fel plats.

Men jag är en fin och god människa, så jag tipsar, så att ni kommer mer rätt:
– Betala dina 50 öre till Aftonbladet Plus för att få läsa allt om hur Anders Fernette fick sina magrutor, eller inse att det aldrig kommer att hända dig eftersom du vill sitta på uteserveringar och dricka kall öl som en helt vanlig människa. Men det är inget fel med det. Alla behöver inte ha magrutor, man kan ha en mjuk köttbullsmage också.

– Flashback.org (bookmarka det så slipper du googla fler gånger). Men låt mig påpeka att det som skrivs där i många fall inte är sant. Googla även begreppet ”källkritik” när du ändå håller på.

– Macarons är svåra att baka. Skit i det. Köp dem! De godaste jag ätit hittills kom från Petite France på Kungsholmen, tror jag. Jag köpte dem nämligen på teaffären Bönor & Blad i Västermalmsgallerian, som är återförsäljare av det franska bageriets små kakor. Kan man inte shoppa dem där så finns de även på Internet på www.macarong.se (så nu kan vi sluta googla makroner, macaroner, macrons och makaroner när vi menar macaronger).  Jag kan rekommendera  smaker jag köpte – lime, pistage och choklad. Yummy! De fick alla andra varianter jag smakat att framstå lite som pastellfärgade oblater. Men de här smakade precis som de ser ut att smaka – segt sockermarängigt med krämig smakrik fyllning emellan. Små söta sockervaddsmunsbitar.

Och måste du nödvändigtvis baka själv så kan Leila bakar alltid hjälpa dig.

– När det gäller fotbolls-VM kan jag tyvärr varken säga ditt eller datt. Jag väntar på att det ska gå över. Men Marcus Birro håller på Italien. Och det finns hela horder med människor som inget hellre vill än att prata om att bollen är rund och domaren är en hora, så sök dig bara till likasinnade så går det nog bra. Man känner igen dem på att de kollar på webb-TV på jobbet eller råkat ut för nån typ av månadslång influensa just nu.

Kommentera

