Det finns alltid någon som är gnälligare än du

Googlade på ”bröllopsvittnen” och hamnade otippat på ett inlägg på Flashback som fick mig att…le. Mitt beslut att gifta mig borgerligt är kanske inte helt baserat på det alternativ som uppmålas här, men jag blir inte så sugen på att ändra mig efter att ha läst denna klockrena (?) analys av hur bröllopsfester brukar (?) se ut.

Jag vet inte vad ni läsare tycker om bröllop? Jag personligen hatar dom. Vidriga tillställningar där alla jävla fån ska visa upp sig i fiiiina kläder och tugga på en jävla skagen toast och alldeles för lite riktig mat. Lite stek och gratäng och en skysås brukar det vara, med en vidrig äcklig efterrätt som alltid består av jordgubbar och glass och nån vidrig marängsmet och kronan på verket bröllopstårtan som alla bara baxnar när dom ser. Den ääär ju såååå vacker!(nej, det är den inte!) Den smakar dessutom bara avslagen grädde. Alla idioter ska dessutom ta kort på brudparet när dom skär den. Varför? Vem fan bryr sig? Sitter dom och tittar på kortet senare och utbrister: Oooooh vad fin den var.
Troligvis inte. Allt är bara spel för galleriet.

Sedan kommer vi till alla jävla släktingar. Jag hatar dom. Alltid en fet jävla dryg kille som dessutom är skitfet och ska vara rolig. Gösta heter han oftast eller Olle. Ful kärring har han också. Det slår aldrig fel. Alltid minst en snubbe som blir för full och hans lea jävla brud står och gnäller och samtidigt spanar in någon avlägsen vän som hon inte sett på 15 år. Minst två är otrogna och bröllopsparet är skilda inom 5 år och ingen fattar varför.
Presenter!
Varför? Ni har ju allt och är dessutom rika som fan. I stället ska man ta sig runt halva jävla Sverige och dessutom köpa svindyra presenter så man bräcker alla. Värre än julafton. Blir det också pinsam allsång. Då hämtar jag knivar och kastar helt besinningslöst i lokalen. Fullkomligt hatar allsång, med okända idioter som jag aldrig mera kommer att träffa.

Alltid ska det vara massa äckliga vidriga barn också. Aldrig kan dom hålla käften. Det ska springas och gnällas när man sitter och käkar och alla tycker dom är så gulliga.

Brudgummen har jag aldrig träffat och vill inte göra det heller. Snobb som spelar golf och seglar. Jag törs inte tänka på vilka han har bjudit.

Gillar ni bröllop?

En reaktion på ”Det finns alltid någon som är gnälligare än du

  1. Jenny skriver:

    Jösses – snacka praktcrescendo, argare och svulstigare kraftuttryck för varje mening…! Lärorikt värre! :D (Fast i sak tycker jag att det ligger en hel del i det h*n skriver… Men det är jag det!)

Kommentera

