Project bridezilla, voodoo & cupcakes

Jag tycker att det är viktigt att ha projekt. Mål. Mening. Saker att se fram emot.

Just nu är mina projekt följande:

  • Bli frisk.
  • Se till att det blir bröllop i höst (helst mitt eget).
  • Lära mig baka fina cupcakes med frosting.

De här projekten kräver lite olika engagemangsnivå, olika mått av planering och varierande möjlighet att påverka utfallet. Eftersom mina läsare är mycket hjälpsamma och engagerade behöver jag hjälp & tips på följande saker:

– Någon som känner en bra voodoodoktor eller demonutdrivare? Jag tycker det här med sjukhus, läkemedel och stamcellsforskning känns lite osäkert. Nån bra Gud i nån obskyr religion man kan offra en get till eller så för hälsa och välgång?

– Någon som kan slänga ihop en lagom tjusig klänning i 20-talsstil till mig? PS. Det behövs mycket tyg.

– Någon som kan se till så att en liten vinst på lotto eller ett arv från en okänd onkel i Amerika kan utfalla ganska omgående så att jag inte behöver befatta mig med saker som ”budget”? Trots tanke på en ceremoni i all enkelhet krävs det ju ändå ringar, outfits, blomsterkvast, kanske ett fotografi för att föreviga tilldragelsen, nåt slags mutmiddag för bröllopsvittnen & mammor, bortasovarnatt, kanske en liten resa och förstås party för vännerna. Alltså, jag borde ha fattat att det skulle bli så här. Gahhh. Undrar om jag ska be kollega P vara bröllopskoordinator. Linda Rosing påstår ju att män som gillar män är de enda som kan sånt och har bra smak i såna frågor. Men jag fattar inte riktigt, brudgummen är ju redan vald så där behöver jag ingen support. Synd att man inte är Laila Bagge & Niclas Wahlgren (eller förresten…ehh…nej) så man kunde bli lite sponsrad.

– Någon som kan berätta var i Stockholm man kan köpa spritsar och tyllar (har läst cupcakes-bloggar och förstår nu att om man inte har rätt bakredskap så går det inte att göra dessa bakverk rättvisa) samt färdiga sockerblommor? Vet att det finns i butiker på nätet men det var sjukt omständligt att handla från dem så jag vill hellre klämma på sakerna IRL (trodde aldrig jag skulle föredra saker i verkligheten framför dem på nätet. Mja, utom i vissa uppenbara fall alltså).
Det måste ju finnas nån liten specialbutik för bakdon och fluff, strössel, pynt och stuff i huvudstaden. Men var, var, var?

Jag har kommit längst när det gäller cupcakes-projektet. Jag har köpt massor av fina formar. Senast med dinosaurier och rymdraketer på. Alltså, inte båda sakerna på samma formar då. Även om det vore tufft. Men jag ska jobba på de andra också. Efter bästa förmåga.

3 reaktioner på ”Project bridezilla, voodoo & cupcakes

  1. Yassin skriver:

    Absolut. Detta är ”vanilla” versionen.

    Sedan går det att göra hur dyrt och komplicerat som helst beroende på tycke och smak!

  2. Yassin skriver:

    Det är enkelt att gifta sig.

    1. Hitta någon du vill gifta dig med.
    2. Hitta någon plats du vill gifta dig på.
    3. Hitta något du vill gifta dig i.
    4. Präst. Valfritt.
    5. Hitta de vänner du vill vara närvarande.
    6. Hitta en lokal (hemma fungerar) där du bjuder på sprit och mat från cateringfirma för de som inte ingår i punkt 5.

    Klart! Kostar sällan en förmögenhet. Och varför göra svårt. Det är trots allt er dag!

Kommentera

