Äntligen Spotify i mobilen

Man ska alltid ta saker positivt har jag hört. Så då tolkar jag det som positivt att de renoverar ett badrum i mitt hus och att akustiken är så god att det halv åtta i morse lät som nån stod och betongborrade vid min sänggavel. Eftersom jag sovit väldans kasst ett tag, och inget alls natten före denna blev jag…lätt upprörd. För att uttrycka det diplomatiskt. Mina svordomar nådde förmodligen inte de hantverkare som de var avsedda för eftersom oljudet var så sjukt högt. Och lät lika jävligt mycket i lägenhetens alla rum.

Men det som var det riktigt positiva var att när jag inte hittade min mp3-spelare så tog jag mig äntligen tid att köra igång Spotify-appen på min mobil. Efter lite meck så funkade det faktiskt utmärkt. Och med lite hård EBM i lurarna kunde jag slumra bort från betongborrandet i några timmar till. Och nu har jag alltså knäckt hur jag skulle göra för att kunna få lyssna på mina playlists även i telefonen. Inte jättesvårt precis, men jag är ju lite teknikfientlig i vissa fall så jag är glad att det bara krävdes några eder innan det rullade.

Hur funkade det? Jo, det var lite slött ibland, som att det liksom hakade upp sig och det dröjde innan en låt drog igång och sen är ju ljudet inte riktigt lika bra som när man lyssnar i datorn. Men helt ok. Och så drog det grymt med kräm från telefonen förstås. Batteriet var i botten efter ett par timmar. Eftersom hörlurarna sitter i samma uttag som man ska sätta laddaren i på SE-telefoner är det ju också svårt att ha mobilen ijackad om man som jag nu råkar vara hemma och vilja använda den som musikmanick. Lite kasst, eller så finns det nåt knep jag inte fattat än.

Men bra att jag äntligen använder en funktion som var en av de ”helt avgörande” när jag valde just en Satio framför andra billigare telefoner.

Positivt tänkande som sagt.

En reaktion på ”Äntligen Spotify i mobilen

Kommentera

