Wanted: Efterrätt

Obi-Wan Kenobi, you´re my only hope!

Vi är bjudna på påskmiddag i morgon och ska ta med oss efterrätt. Vi blir fem personer och efterätten ska fraktas genom stan på offentligt kommunikationsmedel och skall antingen lätt gå att frakta i färdigt skick eller vara så enkel att göra så att vi kan göra den på kort tid när vi kommer fram. Nån som har nåt bra tips och recept att bidra med?

På tal om tonen jag anslog  i början, så saknar jag fortfarande en kokbok i min kokboksamling The Star Wars Cookbook: Wookiee Cookies and Other Galactic Recipes. Då hade jag inte haft det här problemet utan kunnat baka Wookie cookies, Bossk brownies, Death Star Popcorn Balls, R2D2 Treats, Sandtrooper Sandys eller nån annan galaktisk efterrätt. Men nu har jag alltså inte den och behöver hjälp.

2 reaktioner på ”Wanted: Efterrätt

  1. Jenny skriver:

    Jag går just nu och lurar på något jag ätit på konditori (Starbucks? Minns inte riktigt) – brownies (eller kladdkakemuffins?) elegant toppade med minimarschmallows, valnötter och kolasås. Sjukt gott var det i alla fall – och man kan ju välja om man vill koka egen kolasås eller köpa färdig, beroende på ambitionsnivå…!

    (Finns det allergiker i sällskapet kan man ju köra självservering, skålar med toppingar som var och en får ta av själv…?)

    • evilbunny skriver:

      Tack för bra tips. Vi har insett att nån typ av paj eller kaka får det bli. Grädde eller vaniljsås kan man ju alltid göra på plats. Får fnula lite till.

Kommentera

