Våren är här, säger min väska

En bra dag måste det ju vara när man förutom blommor och god soppa med nybakt bröd får en fråga från en främmande människa om vad man har för parfym på sig eftersom man luktar så gott.  (Cacharels ”Amor, Amor”. Så slipper ni också fråga). Det roliga med den doften är att jag alltid kommer att tänka på  solsvedd hud, tyska nudister, aloe vera-krämer, literflaskor med öl, dinosauriekex och kamelsafari när jag känner den. Hade nämligen den parfymen på mig nästan varje dag när vi var på Fuerteventura förra julen.

För övrigt har jag bestämt att det är vår nu. När jag gick min dagliga tur hade jag nämligen vårjacka, solglasögon och vårväska. Jag kallar den vårväskan fast den är mer som en kasse i plast, men den ser alldeles vårig ut med rosa körsbärsblommor och vita duvor på. Bara en sån sak. Och så är den från märket Principessa. En prinsess-kasse alltså. Kostade 89 spänn hos Eleven.se och nån krona av priset går dessutom till bröstcancerforskning. På ena sidan av den är det ett citat av Helen Keller:

“The most beautiful things in the world cannot be seen or even touched, they must be felt with the heart”

Om det inte är en vårväska så säg! Fast jag gillar att den är lite Tim Burton-söt. För den svarta bakgrunden ser lite hotfull. Man kan liksom tänka att när som helst så kommer en huvudlös ryttare in i bilden, eller The Corpse Bride.

Är lite avis på Mr Y som landade i Japan idag. Han skriver på Facebook att körsbärsträden redan har knoppar. Får nästan lite ont i hjärtat av att tänka på att han får se körsbärsblommorna slå ut. Jag måste vänta tills våren kommer till Kungsan. Minst en månad kvar.

“The most beautiful things in the world cannot be seen or even touched, they must be felt with the heart”

En reaktion på ”Våren är här, säger min väska

Kommentera

