Plötsligt händer det!

Här står man och diskar, och tänker att det nog är det roligaste som kommer att hända på hela dagen och så plingeplongar det på dörren. Normalt öppnar jag aldrig dörren om jag inte känner igen den som står utanför. Det beror på två saker – jag har sett i princip alla avsnitt av ”Efterlyst” i tio år och det är sällan nån okänd som ringer på som har nåt att säga som jag är intresserad av – jag vill inte köpa nåt, jag vill inte gå med i nån förening, jag vill inte bli frälst. Men det finns undantag – om personen ifråga har en bukett blommor i famnen. Så enkelt är det alltså att få mig att öppna dörren! Så nu vet ni det styckmordspsykopater.

Nog för att min sambo är ganska bra på det där med blommor, men de här var faktiskt inte från honom. Utan från ett par (som i två som är ihop) mycket trevliga människor jag jobbat med under året som gick. Jag blev väldigt överraskad, men också väldigt, väldigt glad.  Fina blommor och ett kort med precis den sortens hälsning som jag uppskattar mest, en sån med humor.

Detta gjorde faktiskt min dag! Och toppade diskningen!

Kommentera

