Moody monday

Jaha, det var alltså så man gjorde för att få trafik till sin blogg….
De vanligaste sökningarna från sökmotor som lett till min blogg det senaste dygnet:

rädda [insert Bjästa-snubbens riktiga namn]
bjästa oskars riktiga namn
flashback linnea våldtäkt namn riktiga
räddadennis flashback
flashback bjästa linnéa namnet

People, seek life elsewhere. Typ på Flashback. Det finns inget här att se. Även om jag skulle kunna skriva ett par spaltkilometer till om Bjästa-fallet. Rent hypotetiskt. Men det finns andra som kan pyssla med det.
Jag vill fortfarande se att nån sökt på ”Bebis + Hitler +mustasch” och hamnat hos mig.

Den här bloggen som skulle bli en så käck tidsfördrivsblogg med korta inlägg om var man kan köpa en lampa som ser ut som en robot, få veta mer om Maria Montazamis läppstift eller få se en video där nån som är utklädd till kanin dansar på ett crazy sätt. Vad hände? Jag hände. Min hjärna tycks vara full av en massa annan crap. Och ord. Och åsikter. Om då till exempel kring detta lysande exempel på vad som händer när man mixar ingredienser som en red neck-håla, elaka skvallerkärringar, rättshaverister, sexuell efterblivenhet och tonårsvärldens grymma realitet.
Ja, det hade kunnat hända nästan överallt. Trust me. Och människorna där är ganska lika folk på andra ställen.

Idag är jag tjurig. Dels för att jag tillbringade x antal timmar igår kväll med att läsa inlägg om Bjästa-fallet på Flashback och det känns lite som att man vadat i dynga. (Det går 99 rasistiska, efterblivna inlägg av homofoba, kvinnohatande sexister på varje som en normalbegåvad människa med hyfsat vettiga åsikter och normal slutledningsförmåga skriver).

Och dels för att jag känner mig bortglömd av världen. Men världen och jag har inte so much going on just nu. Jag tror att det skulle hjälpa vår relation otroligt mycket om jag kunde orka mig utanför lägenheten, orka ringa nån eller ja…kanske bara orka. Men jag orkar tydligen blogga i alla fall (även om varje inlägg skrivs i etapper eftersom jag inte orkar sitta vid datorn så länge i stöten). Men vem är glad över det?

Förmodligen inte de som googlar på ”Rädda ******” och hamnar här.  Jag tycker ni ska googla på ”Rädda världen” istället. Ett projekt som kräver lite mer engagemang och är för en god sak dessutom.

***

Edit: Okej då, om ni ändå gjort er omaket att komma hit.
Vad jag skrivit om Bjästa-fallet:
Våldtäkt och andra tonårsgnabb
Innebörden i uttrycket ”fingerat namn”

Det är under min värdighet att länka till Flashback-tråden, men jag säger så här…kan du inte hitta dit själv så är din förmåga att söka och hitta information på nätet så undermålig att du borde få stryk. Men Flashback är svaret på dina drömmar (och mardrömmar). Allt finns där – förundersökningar, domar, skvaller om offer och gärningsman, deras riktiga namn, människor som inte förstår innebörden i ord som ”bevis” samt utöver dessa saker  ungefär 100 ton ren crap. Enjoy!

rädda dennis 12
bjästa oskars riktiga namn 2
”niklas strömstedt” 1
flashback linnea våldtäkt namn riktiga 1
tre kronor eldstadsskydd 1
berlin 1
räddadennis flashback 1
niklas strömstedt 1
thron ullberg salem 1
flashback bjästa linnéa namnet
Kommentera

