You will be mine…oh yes, you will be mine

Ibland ser man nånting och så bara vet man att det är nåt man måste äga. Jag har känt så inför män, men det har sällan slutat lyckligt. Utom en gång kanske. But it’s all it takes. Nu känner jag bara så inför saker man kan köpa för pengar (observera att jag här räknar bort män). Idag var det verkligen love at first sight.

Jag tror att alla som på nåt sätt nån gång gjort min bekantskap förstår varför de här kängorna måste bli mina. Dr Martens med cherry blossoms. Det hade bara kunnat toppas av om det varit döskallekaniner i glitter på, möjligen.
Men det är hittills en olycklig kärlekshistoria då den lokala Martenskängkrängaren bara hade dem i storlek 37 och 41. Eftersom jag inte likt Askungens onda styvsystrar är beredd till fotstympning och inte heller har lust att ha trippelpar raggsockar på mig för att inte segla omkring i dem så kunde jag alltså inte slå till på stört. Men jag bidar min tid. Och googlar. Men det verkar svårt att hitta 39:or (UK 6) nånstans.

Det är tråkigt att de bara är 14-håls, nu när jag vant mig vid 20-håls. Men det ska nog funka det också. Modellen heter Kiele. Och nån dag (förhoppningsvis snart) kommer jag att spankulera omkring i dem med lycklig min.

Om nån skulle råka se dem i butik eller online i rätt storlek så hojta så kommer jag att bli dig evigt tacksam.

Kommentera

