I väntan på ett hårdkokt ägg 5

Jag fattar ju att min återkommande läseskara tänker ”Var  är dagens fruktsallad nånstans? Eller blev det äntligen ett hårdkokt jävla ägg?” (Eller nåja, jag vet att ingen av er skulle uttrycka sig på ett så språkligt torftigt sätt, men det är andemeningen jag vill åt).

Och då kan jag berätta att fruktsalladen är redan i min mage och hade pimpats med små gula russin och mandelflarn. Men dagens stora dilemma var hur man skulle få i sig en kosher lunch när man var på stan och traskade flera timmar. Min standardlunch denna vecka – avokado, körsbärstomater, paprika, morot, rädisor och keso – verkar inte finnas på så många restaurangmenyer. Men vi överlistade till och med oss själva och käkade vegobuffé på Örtagården i Östermalmshallen. Och jo, ja…kanske inte heller så kosher för falaflarna, svartrotsgratängen, de fyllda paprikahalvorna och kronärtskockorna var inte precis au naturel utan smekta med en kärleksfull mängd fett, ost och annat djävulstyg. Men man kan ju inte svälta heller…

Och det har inte heller blivit några ägg, men om jag känner ett plötsligt behov så har Mr W vänligen sänt ett foto på den tjänst man kan begagna i nödlägen.

Kommentera

