I väntan på ett hårdkokt ägg 4

Fredagsmys. Man känner en doft av tacos och grillchips sprida sig över nejden. Jag hade nöjt mig med ett hårdkokt ägg. Eller kött. Helst kött. Jag drömmer om kött.  Men idag – grillade fruktspett av kiwi, banan, ananas, mango och jordgubbar (hett tips – skippa jordgubbarna) lätt penslade med en blandning av muscovadosocker, smält smör, kanel och vaniljsocker. Till det keso och rostade kokosflingor. Det är fest som fan.
Jag har redan nu börjar ha fantasier om veckans belöning – söndagsmiddag på Texas Longhorn. (Jag hade fel, alla belöningar måste komma i form av ätbara saker!).

DN På Stans krogkommission sammanfattar ganska bra varför det är dit man vill gå (jag lägger till incitamentet: ”efter en vecka då man mest ätit kall mat, inga döda djur och inga kolhydrater. Och sparsamt med protein”).

Här äter de med exceptionell aptit stöddiga träkolsgrillade biffar med rökig smak och heta tillbehör. På menyn finns också revbensspjäll, köttig chili, fajitas och annan hjärtattacksmat med rötterna i södra och sydvästra USA att tillgå.

En reaktion på ”I väntan på ett hårdkokt ägg 4

Kommentera

