I påskägget?

Jag litar förvisso på presentsmurfen. Och att han kommer att ta ett snack med påskharen. Och att de tillsammans kommer med gåvor och överraskningar i ett påskägg. Om det nu inte skulle innehålla påskeskum och små geléägg, så kanske det kan innehålla nåt helt annat. Och nu menar jag inte kött, ostmackor, kanelbullar, pasta eller ens hårdkokt ägg. Utan helt andra saker. Till exempel…

 

En bok eller en film: Jag vill ju hemskt gärna äga Helen Hanffs ”Brev till en bokhandel” nu när jag läst om den igen (och gärna filmen baserad på den också ”84 Charing Cross Road”). Boken kostar 39 spänn i pocket, hos till exempel Adlibris.com och filmen vet jag inte ens om man kan få tag på längre. Men förmodligen på Amazon.co.uk om inte annat.
Annars kan ju vilken Merchant/Ivory-film som helst duga- ”Återstoden av dagen”, ”Howard’s end”, ”Maurice”, ”Den gyllene skålen” eller ”Den vita grevinnan”.

Ett smycke: Björgs smycken är fantastiskt snygga. Och de flesta är apdyra förstås. Men just det här hänget kostar ”bara” 499 pix.  Finns att shoppa lite överallt på nätet. Bland annat på Tiarasmycken.se . Ringen Expect miracles och döskalleringen är båda från Bijoux by us hos Accessora. 79 spänn/189 spänn.

Lisa Bengtsson-grejer: Finns lite överallt just nu känns det som. 6-pack disktrasor 220 spänn (gissar att man inte kommer att torka upp nåt med dem…) finns bland annat på Favoritsaker.se.  Indiska har fortfarande kvar en del av Lisa-kollektionen som jag tror heter Peacock. Jag vill helst ha det stora fatet. 129 kostar det.
Sen finns det både anteckningsböcker och bokmärken á la Lisa på Pocketshop för en billig penning. Anteckningsböckerna har jag redan några av, men inget bokmärke…

Iittala-saker: Jo, det är inte heller billiga grejer. Men jag vill grymt gärna ha den röda Ivar Aalto-vasen. Tänk tulpaner i den…Och jag önskar mig fortfarande en liten röd Marimekko-skål. Men kanske i bröllopspresent? Fast det är nog billigare att köpa sakerna själv när jag tänker efter. Vasen kostar runt 2500 spänn ungefär och Marimekko-skålen minst 400.

Lukta gott: Det var ett misstag att shoppa från Eleven.se. Nu får jag deras nyhetsbrev och kan sukta över nya saker hela tiden. Är mycket sugen på att testa nåt av märket Björk&Berries. Det lilla rese-kitet med shampo, balsam, body lotion och duschkräm som luktar lingonberry rose kunde ju vara en lämplig start. 140 spänn är ju inte så dyrt.

Om jag kan avhålla mig från att springa till Body Shop idag då säsongens variant av White Musk släpps så är det ju en önskad present förstås. White Musk Breeze heter den. Den kommer att finnas som eau de toilette (200 spänn), Smooth Satin Body Puree (170 spänn), Cooling Chiffon Body Mist (170 spänn) och Silk Shower Gel (135 spänn).

Kaniner: De finns överallt. Den rosa vattenkannan finns på Barnvänligt.nu och kostar 59 spänn. Äggklockan Kanin finns på Mika design och kostar 119 spänn.

Kommentera

