Pausblogga

Jag bestämde mig för att inte blogga på ett tag. Det var ungefär ett dygn sen. Nu har jag skapat en ny blogg. Pausbloggen. Den är inte istället för, den är så länge. Jag tror nämligen jag vill blogga lite ändå, ibland kanske. Att säga att man inte ska blogga på ett tag och sen blogga direkt på stört är ju lite som när man var liten och skulle rymma hemifrån och satte sig på parkeringen 100 meter från huset och kom hem igen till kvällsmat. Lite floppigt.

Men jag ser det så här:

  • Jag får börja om med en helt ny blogg utan tusen sura inlägg om ditt och datt i arkivet
  • Jag får testa ett nytt bloggverktyg
  • Jag kan när som helst överge den här bloggen eftersom den bara är ”så länge”

Jag vet inte riktigt vad jag ska blogga om här, men jag vet en massa saker jag INTE ska blogga om. Och så ska det vara korta inlägg.  Kortare än mina tidigare romaner i alla fall. Hur kort är kort? Ja, hur kort är ett snöre? Jag tippar på max 500 ord.

Men inläggen ska vara en paus. För mig. Och för den som läser. Välkommen till pausbloggen.

Kommentera

