Milda mak(a)roner

Varje gång jag ser eller läser om såna här kakor så tänker jag att jag bara måste äta dem nån gång. Grämer mig oerhört över att jag inte gjorde slag i saken när jag såg att de hade såna på mitt favorit-teställe. Och sen dess har de förstås inte haft dem på sin lilla dessertvagn nån gång när vi varit där.

Har googlat recept. Men det verkar väldigt meckigt att baka själv, i alla fall för en kaknovis som mig.

Någon som sett var man kan köpa såna (i Stockholm), eller har ett egenprövat recept till och med?

Makroner heter de tydligen på svenska. Men det franska macaron låter förstås mycket godare. Annars får man bara snabbmakaroner på näthinnan. Så långt ifrån fluffiga marängkakor i pastell man kan komma.

2 reaktioner på ”Milda mak(a)roner

Kommentera

